• DEN V DRÁŽĎANECH •

Ahoj všichni, 
školní rok končí a na naší škole v tomhle poslední týdnu probíhají "dny za školou", kde si můžete vybrat z několika možností - od čtení knížek až po týden ve Španělsku. Už v březnu jsem si říkala, že se mi nebude chtít s profesory a několika lidmi ze školy jet na týden někam do zahraničí, takže jsme si s kamarády vybrali jednodenní výlet do Drážďan - a nemůžu si na to rozhodnutí stěžovat. 

Zwinger ♥
Nechci tady okecávat nějaké ty zbytečnosti typu v kolik jsme přijeli, jakými vlaky jsme jeli, co jsem měla k svačině... Unudit k smrti se můžete na jiných blozích. Spíš vám řeknu, co jsme viděli a co bych vám rozhodně doporučila. Nejsem na nějaké dlouhé chození po památkách, ale tohle byly dokonale strávené dvě hodiny. Neměli jsme žádného průvodce, profesorka mezi 18 lidí rozdělila pár referátů na památky a potom jsme se mohli provázet sami.


Kronentor (Zwinger)
Jako první jsme navštívili takovou tu nejznámější památku - Zwinger, na který zrovna naše skupinka měla referát. Nebudu vám tady o něm psát, pokud budete chtít, informace si zjistíte sami. Je to nádherný barokní komplex, oba pavilony i Kronentor jsou naprosto ohromující. A ta zahrada... Tohle je prostě věc, kterou v Drážďanech musíte vidět! Plus pro milovníky umění tam je Galerie starých mistrů s jednou z největších uměleckých sbírek.

Glockenspielpavilon (Zwinger)
Potom jsme šli na Theaterplatz, koukli se na Semperovu operu, prošli uličkou a navštívili katedrálu Hofkirche (= Katedrála nejsvětější trojice). Nejsem katolík, takže to pro mě nemělo nějaký vyšší význam, ale ráda jsem se tam podívala. Je to doopravdy krásné místo - a aspoň 10 minut byste mu obětovat mohli.

Theaterplatz se sochou Johanna, vzadu Semperova opera

Hofkirche
Z Hofkirche jsme zamířili k Rezidenčnímu zámku, který mě osobně přišel taký nic moc (Zwinger je milionkrát krásnější). Zaujaly mě tam jenom 2 věci - Knížecí průvod (největší dílo z kachliček na vnější zdi zámku) a výzdoba sloupů, kterou jsem si musela vyfotit. 

Rezidenční zámek
Potom jsme se byli podívat, jak vypadá kostel Frauenkirche, který byl bohužel zavřený. A svůj program jsme zakončili na Brühlově terase s nádherným výhledem. Pak už jsme měli rozchod, šli jsme se najíst a samozřejmě vykoupit polovinu Primarku. Takže v blízké době můžete očekávat haul, ale ještě čekám na balíček z hmka (ačkoliv tyhle značky nemám ráda, teď jsem nějak zhřešila a objednala si pár věcí). 

Brühlova terasa - nepovedená a jediná fotka
Drážďany jsou nádherné město, krásnější než třeba takový Mnichov. Pokud jste tam nebyli, rozhodně doporučuju si ho projít a podívat se alespoň na centrum. Doopravdy to stojí za to. Tak díky moc za přečtení článku! ♥ Mějte se krásně! 

10 komentářů

  1. Článek i fotky jsou moc super! Taky bych se tam chtěla někdy podívat :-)
    Jinak jsem se stala pravidelným čtenářem tvého blogu, tak se kdyžtak můžeš mrknout ke mě a taky začít odebírat. :-)
    www.jdeocestu.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Ani jsem netušila, jak jsou Drážďany krásné, v budoucnu bych je určitě ráda navštívila, škoda, že teď to mám přes celou Českou republiku. Ale Mnihov mě také láká. Já byla v Německu snad jen v Regensburgu, ale naprosto jsem si to tam zamilovala - ty uličky a atmosféra toho města jsou opravdu nádherné, takže návštěvu Regensburgu můžu doporučit zas já :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v Regensburgu jsem ještě nebyla. Zjistím, co tam všechno je a třeba se tam jednou podívám. :) Díky za tip!

      Vymazat
  3. V Drážďanech jsem ještě nebyla, ale podle fotek to vypadá skvěle. Na haul se moc těším :)

    OdpovědětVymazat
  4. V Drážďanech už jsem taky byla :)
    Moc hezké fotky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Miluji Drážďany, máš moc krásné fotky a blog :) Jsem ráda, že jsem tě objevila :)
    Ejnets in Lisboa
    Zajímá tě cestování? Přidej se do naší skupiny pro Czech Travel Bloggers TADY :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj blog je naprostá dokonalost. Ani nevíš, jak mě tvé komentáře potěšily. Díky moc. ♥

      Vymazat
  6. "Unudit k smrti se můžete na jiných blozích." to mě fááákt pobavilo :-D díky za tip. :-) Taky se snažim trošku blogovat i cestovat, tak mrkni, o svačině tam snad nic nepíšu a kdyby jo, budu ráda za komentář... :-) http://strcprstskrzprd.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. V Drážďanech jsem byla před dvěmi lety a byla jsem nadšená. Fotky jsou super.
    Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat