• STARTER PACK ZAČÍNAJÍCÍHO BLOGERA #2 •

Ahoj všichni, 
nedávno jsem si psala s jedním známým a smáli jsme se mému článku z podzimu roku 2015. Upřímně - dělala jsem tolik chyb, tolik věcí, které teď na blozích nemůžu vystát, protože mi přijdou absolutně neprofesionální a pomalu i neslučitelné se životem. A tak jsem si řekla, že je na čase napsat druhou část starter packu začínajícího blogera a poukázat na další chyby, které mnoho blogerů (bohužel nejen těch začínajících) dělá.

zdroj
neoriginální content
V první části jsem narážela na první články, které bývají úplně o ničem. Ale jak jsem se tak koukala na různé blogy (a k sobě do několik let starých konceptů), zjistila jsem, že většina začínajících blogerů je do toho nového koníčku - psaní - tak zapálená, že chce vydávat články co nejčastěji. A potom se upíná na psaní tagů, faktů, before I die a jiných velmi "kreativních" článků. Jenom se tak ptám... K čemu?


Zrovna ten článek, který jsem objevila a poslala známému, bylo Before I die. A nejradši bych si za něj dala facku... Vážně. Na těhle článcích je vidět, že jsou napsané "protože není co psát" a člověk si s tím většinou ani nedá tolik práce, protože stejně jako u tagů jede podle takové té nepsané šablony. Takže napíše pár prázdných vět a k tomu přidá ukradené obrázky, bez uvedení jakéhokoliv zdroje. Co to je sakra za umění?! Však to zvládne každý...

neopracovaný template
Když už si založíte nový blog a víte, že grafika a design není vaše silná stránka, sáhnete po nějaké předvyrobené šabloně. A jelikož ty obyčejné šablony od Bloggeru nejsou nějak extra lákavé, zadáte do googlu "blogger template" a stáhnete první věc, kterou uvidíte. Pak už vložíte na Blogger a TADÁ - Máte perfektní blog přesně podle vašich představ, bez jakékoliv námahy. - Kéž by tomu tak bylo...

I když si template koupíte, nebude přesně na míru. Musíte ho ještě opracovat, poladit barvy, přizpůsobit gadgety a rozvržení celkově. Neuškodilo by, kdybyste si třeba uvědomili, že musíte zkontrolovat, jestli template podporuje znaky jako jsou háčky a čárky, aby z toho čtenářům nekrvácely oči. Taky by mohlo být fajn třeba zkontrolovat jednotlivé gadgety, aby se nestalo, že pod vaším článkem se objeví předpřipravený gadget se smyšleným autorem, který tam je zabudovaný z demo verze. Pokud si template stáhnete (ale spíš doporučuju koupit), vždycky k němu dostanete návod, jak a co upravovat. Tak si s tím prosím dejte tu práci - protože neopracovaná basic šablona vážně nevypadá cool.

získávání čtenářů 
Tahle věc mě taky hlodá už hodně hodně dlouho a kdysi jsem o tom psala samostatný článek. Bohužel mi přijde, že to dělá pomalu každý druhý bloger, protože se všichni ženou akorát za čísly. A jelikož jsem hodná Katrin, poradím vám, jak si nejlépe najít nové pravidelné čtenáře - tedy pardon... Spíše nové "pravidelné čtenáře", kteří budou jenom číslem na zvýšení ega, ale váš blog si drtivá většina z nich ani nerozklikne.

Asi největší klasika je GA s podmínkami lvl sleduj mě tady, tady a tady. Ještě bych to pochopila, kdyby třeba ten daný bloger rozdával nějaké produkty, které obdržel v rámci spolupráce, a dal jako podmínku sledovat třeba instagram dané firmy. Ale pokud je to tak, že si řekne: ,,Chci víc čtenářů, nakoupím pár věcí z výprodeje v dmku a za pár korun si koupím čtenáře.", je pro mě ten největší odpad. Vážně lidi - neříkejte mi, že jsem jediná, komu to vadí.

Dalším oblíbeným způsobem je tetelení se na ostatní blogy a komentování prázdnými slovy o tom, jak úžasný článek to byl a přidat odkaz na svůj blog.. A autor určitě nepozná, že jste článek nečetli - určitě ne. Už jsem viděla tolik recenzí, kde autorka napsala, že jí produkt nevyhovoval a nikdy by do něj znova nešla... A potom nějaká rádobyčtenářka napíše: ,,Krásný článek! Taky tuhle rtěnku miluju. *odkaz na blog*". Lidi, nedělejte to. Prosím! Nekomentujte jenom, abyste zviditelnili sami sebe. A když už - tak si ty články aspoň přečtěte, ať nejste za největší odpad.

Myslím si, že svoji dnešní dávku arogance jsem už vyčerpala. Tak vám snad jenom poděkuju za přečtení a budu se modlit, že mě neukamenujete. Užívejte života a nedělejte ze sebe odpad!

13 komentářů

  1. nevím, zda se mi stránka načetla dobře, ale je to hrozně nečitelné - světle šedá na bílém podkladu ... Ale článek zajímavý a přiznávám, že jsem pár svých starých článků poznala (taky bych si dala facku :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na rozlišení barev jednotlivých zařízení. Mně se to zobrazovalo na pohodu, ale kamarád měl taky problém se světlou barvou písma, proto jsem se na to teď koukla a tu šedou ztmavila. Tak doufám, že teď už to bude čitelnější. ♥

      Vymazat
    2. Jak jsem psala na FB - na mobilu mi to šlo krásně vidět (ale nevím, zda to bylo před nebo po úpravě). teď na PC je to mnohem lepší. Sice stále raději kopíruji do Wordu, ale dá se číst i bez toho :)

      Vymazat
  2. Jéminenky, toľká pravda! Inak tie šablóny ma vedia teda pekne rozosmiať. Ja si ich síce tvorím sama, ale chápem, že niekto sa do toho proste nerozumie. Ale ak už nevie odstrániť ani text v inom jazyku, ktorý mu tam svieti, poprípade Lorem Ipsum, je to naozaj na viac než len vtipné :D

    ❀ Blog de la Licorne ❀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lorem Ipsum je legenda. :D To je nejlepší no...

      Vymazat
  3. Krásně trefné :). I to jsou důvody proč mě blogová scéna už tak nějak před rokem přestala bavit a dneska pravidelně sleduju jen pár lidí.
    Založit si blog je sice poměrně snadné, ale je třeba i víc používat tu kulatou věc na krku a snažit se někam posouvat :).

    OdpovědětVymazat
  4. Jedu na nejvyšším kontrastu macbooku a ta šedá přijde nečitelná i mně :) nicméně souhlasím skoro se vším, v podstatě úplně a od té doby, co jedu na wordpressu se o pravidelné čtenáře ani nezajímám, protože se žádný odběr nepřihlašuje. A ničemu to neublížilo, ani blogům, ani spolupracím, no, takže tak :)
    Články o ničem taky nemám ráda. Upřímně moc nemám ráda ani články, kde je 20 fotek a u toho dvě věty jako "snad se Vám to bude líbít, čauky mňauky, Vaše XY"... jakoby.. i ty fotky mají určitou vypovídající hodnotu, ale myslím si, že i tak se k tomu dá vždy něco říct, obzvlášť třeba z cest. A ne si z toho jen dělat rodinný album :)
    www.linheart.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Nevím teda, jestli mám divný mobil, ale na něm se mi místo diakritických znamínek zobrazují jenom ty estetické obdélníčky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jo, Markét. Zobrazuje se to normálně na většině zařízení (asi teda na všech kromě tvého mobilu). Nevím nevím...

      Vymazat
  6. ja preto robím GA 2x ročne, teraz idem urobiť výnimku a dám letnú. a nerobím to pre kupovanie, ale skutočne z toho dôvodu, že sa mi nazbiera veľa vecí aj od firiem, ktoré nevyužijem a prečo by som niekomu nespravila radosť :) honba za čítanosťou však vyplýva podľa mňa z tej najväčšej podstaty - spolupráce.
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
  7. GA mi teda nevadí, většina holčin tím chce i udělat radost okolí :) Já bych taky mohla mít pro někoho neoriginální obsah, pořád samé recenze, ale dělám spíš co mě baví :D jinak "prázdné" komentáře mě taky rozčilují, ještě když vám český blog komentují zahraniční holčiny se slovy *great post*. Jako vážně? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Ty komentáře ze zahraničí mě taky dostávají! :D

      Vymazat
  8. To je super (ted si přijdu trošku divně, když píšu, že je to super, abych hned nebyla "odpad" :D) ale fakt se mi článek moc líbí. Když se občas podívám na starší články, tak se mi chce brečet, hrůůůza. Ale zase každý musí někde začít. A co se týče GA (nejdřív mi docela trvalo, než mi došlo, co to je) nikdy jsem žádnou neměla a popravdě jsem ani nevěděla, že to pomáhá? Osobně si myslim, že ani moc ne. Krásný článek. A opět píšu, že jsem ráda, že jsem tě objevila :)
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat